Blog december

Oh jee het is weer zo ver, het is december. Een knusse maand met veel feestdagen.. én veel eten. De pepernoten liggen al vanaf eind augustus in de winkel, maar nu mag je er van jezelf wel echt van snoepen met een verminderd schuldgevoel. Dan hebben we het nog niet over de chocoladeletters, marsepein en schuimpjes, ga zo maar door. Voor je het weet is het weer kerst en zit je tot over je oren in de (familie)diners, hangen er kerstkransjes en zuurstokjes in de boom en eet je de nodige plakken kerststol. Met spijs. Een keer knipperen met je ogen en het is 31 december, oudejaarsdag. Oliebollen, appelflappen en champagne gaat er allemaal met gemak in. BOEM! Voor je het weet is het weer 1 januari en heb je met jezelf afgesproken weer gezond te gaan eten en te gaan sporten, want dit is er in december bij ingeschoten.

Dat kan toch anders? Wij dagen je uit om in december niet 31 dagen lang de teugels te laten vieren, maar in de overige 25 (ja, 25!) ‘normale’ dagen gezonder in te richten. Há! We horen je het al zeggen ‘Maar hoe doe ik dat dan?’. Nou, speciaal voor december hebben wij een aantal tips voor je op de rij gezet:

1. Spreek met jezelf af hoe vaak je per week gaat sporten.

‘Ik heb geen tijd’, een snel en makkelijk excuus om vandaag toch maar niet te gaan sporten. Of morgen. Er zitten 24 uren in een dag, als jij je tijd slim inricht kan je vast tijd vinden om een uurtje te sporten. Plan je trainingen en groepslessen vast in je agenda. Wanneer je deze geblokt hebt kan je hier omheen plannen en tijd nemen voor het sporten.

2. Houd rekening met gezellige bijeenkomsten.

Als je weet dat je een etentje, feestje of verjaardag hebt houd hier dan rekening mee. Let overdag (of de dag er voor of na) iets meer op wat je inneemt. Zo kan je op die verjaardag toch nog een stukje taart eten, of een biertje en een hapje bittergarnituur op een gezellig feestje. Toch iets te veel gegeten of gedronken? Denk dan niet dat ‘Ach, nu heb ik het al verpest.’, maar start de dag gezond. Neem in de ochtend lekker een havermoutje of bakkie yoghurt  en motiveer jezelf om gezond te eten.

3. Kies je drankjes slim.

Je denkt waarschijnlijk sneller na bij het eten wat je naar binnen werkt, maar hoe zit dat met die drankjes? Het ene drankje bevat wat meer calorieën dan de andere. Om snel een weergave te geven van het kilocalorie verschil in de onderstaande drankjes:

Coca-Cola: 330ml – 139kcal

Coca-Cola Light: 330ml – 0.2kcal

Chaudfontaine Fusion: 250ml – 3kcal

Fuze Green Tea: 250ml – 50kcal

Bier (gem.): 250ml – 115kcal

Droge witte wijn (gem.): 125ml – 84kcal

Zoals je ziet zit er aardig wat calorieën verschil in de drankjes die je zonder na te denken naar binnen giet. Lees voor de verandering eens een etiket en bedenk wat jij wel of juist niet (met mate) drinkt.

4. Neem eten mee voor onderweg.

Als jij je eten van te voren klaarmaakt en meeneemt naar werk of voor onderweg bent, is de kans kleiner dat je even een vet frikandelbroodje of ham-kaas croissant haalt omdat je honger hebt en niets bij je hebt. Zeg nou zelf, een bammetje smeren en wat snacktomaatjes in je trommeltje gooien kost toch niet meer dan 5 minuutjes? ;)

Zoals je leest: je hoeft echt niet dagelijks te leven op een stengeltje bleekselderij  om december gezond door te komen. Met gewoon gezond en gevarieerd eten en een paar keer sporten per week kom je al een heel eind. Neem de bovenstaande tips mee komende maand en geniet vooral ook zonder schuldgevoel van alle feestdagen!

Ga jij de uitdaging met jezelf (en je vrienden, familie) aan? Deel jou gezonde december gewoontes door op Instagram @clubfitenschede te taggen in jou stories of door #clubfitenschede taggen in je posts! #togetherwestayfit #clubfit

HAPPY DECEMBER!

Ons groepslesrooster vanaf 1-10-18!

Vanaf 1-10-18 hebben wij een nieuw groepslesrooster. Tijden en lessen kunnen afwijken van ons vorige lesrooster.  

Lees meer

Virtuele groepslessen!

Vanaf vandaag kan iedereen gebruik maken van onze Virtuele Groepslessen. Vraag ons personeel hoe je hier gebruik van kunt maken...

Lees meer
Meer nieuws
  • Persoonlijk Succesplan

    GRATIS Persoonlijk Succesplan!

    Clubfit Enschede biedt ieder lid een GRATIS Persoonlijk Succesplan aan. Wij gaan je helpen met het stellen van een realistisch en haalbaar doel binnen een haalbaar tijdsbestek.

    Lees meer
  • eGym

    eGym Cirkel: Fit in 30 minuten!

    Op zoek naar een manier om fitter & vitaler te worden? Maar wil je daar niet teveel tijd aan besteden maar ondertussen wel met plezier bewegen? Dan heeft Clubfit in Enschede voor jou de oplossing!

    Lees meer

Om jou zo goed mogelijk te helpen de juiste informatie te vinden, gebruiken we cookies op deze website. Hiermee kunnen we (soms in samenwerking met derden) jouw internetgedrag volgen. Als je verder gaat op deze website, gaan we er vanuit dat je daar akkoord mee bent. Meer weten? Bekijk onze cookiepagina.