WOD (Workout Of the Day) bij Clubfit Enschede!

Er wordt gewerkt in relatief kleine groepen (ongeveer 10), met officiële door CrossFit gekwalificeerde trainers. Wil je hard werken, met als doel “overall fitness”, en het vergroten van je “werk capaciteit”? Dan is WOD geschikt voor jou.

Wat is WOD precies?

De WOD (Workout Of the Day) zijn korte, intense trainingen gericht op het verbeteren van je algehele fitness. We gebruiken net zoals bij ons Small Group Training en Indoor Bootcamp, functionele oefeningen waarbij het gehele lijf wordt gebruikt: tillen, gooien, springen en rennen. We gaan echter een stap verder. We versterken je prestatievermogen op alle tien vlakken van fitheid:

  1. Cardiovasculair en respiratoir uithoudingsvermogen
  2. Stamina
  3. Kracht
  4. Flexibiliteit
  5. Power
  6. Snelheid
  7. Coördinatie
  8. Behendigheid
  9. Balans
  10. Nauwkeurigheid


De WOD lessen zijn intensief. Maar heeft zichzelf bewezen als effectief en veilig. Bij de WOD gaat het er om dat je op een juiste manier traint. Een groot verschil met de conventionele fitness methode is dat we niet denken in spiergroepen, maar in bewegingen. Functionele bewegingen, met een hoge intensiteit en met een grote variatie aan oefenvormen. We gebruiken Olympische Gewichthef oefeningen en afgeleide oefeningen hiervan, gymnastische oefeningen, ofwel bodyweigth oefeningen en cardio oefeningen als lopen en roeien. Basisbewegingen in WOD die worden aangeleerd zijn:

  1. Air Squat
  2. Front Squat
  3. Overhead Squat
  4. Shoulder Press
  5. Push Press
  6. Push Jerk
  7. Deadlift
  8. Sumo Deadlift High Pull
  9. Medicine Ball Clean


Een completere training voor het lichaam bestaat niet, en er wordt op een leuke manier competitief getraind. Het werken op tijd staat dan ook centraal. 3-2-1…en gaan!!! WOD is een effectief core-strength programma, het versterkt de “midline stability”. De trainingen kunnen aangepast worden aan de mogelijkheden en het niveau van de deelnemers. Daarnaast is er een grote variëteit aan oefeningen:

  1. Pull Ups
  2. Push Ups
  3. Sit Ups
  4. Jump Rope
  5. Box Jumps
  6. Running/Sprinting
  7. Rowing
  8. Gymnastic Ring Work
  9. Dumbbell Work
  10. Kettlebell Swings
  11. Wall Balls
  12. Static Holds
  13. Etc.

Start met een Gratis Proefweek WOD!

Meld je nu meteen aan! Vul je gegevens in en klik op verzenden. Wij nemen binnen 1 werkdag contact met je op voor een persoonlijke kennismaking.

Ons groepslesrooster vanaf 1-10-18!

Vanaf 1-10-18 hebben wij een nieuw groepslesrooster. Tijden en lessen kunnen afwijken van ons vorige lesrooster.  

Lees meer

Virtuele groepslessen!

Vanaf vandaag kan iedereen gebruik maken van onze Virtuele Groepslessen. Vraag ons personeel hoe je hier gebruik van kunt maken...

Lees meer
Meer nieuws
  • Persoonlijk Succesplan

    GRATIS Persoonlijk Succesplan!

    Clubfit Enschede biedt ieder lid een GRATIS Persoonlijk Succesplan aan. Wij gaan je helpen met het stellen van een realistisch en haalbaar doel binnen een haalbaar tijdsbestek.

    Lees meer
  • eGym

    eGym Cirkel: Fit in 30 minuten!

    Op zoek naar een manier om fitter & vitaler te worden? Maar wil je daar niet teveel tijd aan besteden maar ondertussen wel met plezier bewegen? Dan heeft Clubfit in Enschede voor jou de oplossing!

    Lees meer

Om jou zo goed mogelijk te helpen de juiste informatie te vinden, gebruiken we cookies op deze website. Hiermee kunnen we (soms in samenwerking met derden) jouw internetgedrag volgen. Als je verder gaat op deze website, gaan we er vanuit dat je daar akkoord mee bent. Meer weten? Bekijk onze cookiepagina.